Forum ManagerZone Polska Pierwsze nieoficjalne forum dla polskiej społeczności ManagerZone.com Forum istnieje od 2004-02-12 godzina: 01:56 http://forum.managerzone.pl/
1. Rozgrywki Ligi Klanów podzielone są na ligi oraz grupy.
- Ekstraklasa
- I Liga
- II Liga (grupy A i B)
- III Liga (grupy A, B, C i D)
- IV Liga (grupy A, B, C i D)
- V Liga (grupy w zależności od ilości klanów)
2. Mecze Ligi Klanów rozgrywane są za pomocą dwumeczu tylko w piątki czasu polskiego.
3. Sezon Ligi Klanów trwa 16 lub 17 tygodni (14 tygodni zmagań ligowych, 2 tygodnie baraży oraz ewentualnie 1 tydzień przerwy międzysezonowej. Ewentualne wydłużenie sezonu zależy od decyzji organizatorów LK).
4. Wynik meczu Ligi Klanów składa się z sumy punktów uzyskanych w 10 spotkaniach. Przyznaje się 3 tzw. "małe punkty" za zwycięstwo , a 1 "mały punkt" za remis. Klan otrzymuje za zwycięstwo 3 tzw. "duże punkty", a 1 "duży punkt" za remis.
5. Wszelkie spory rozstrzygają organizatorzy Ligi Klanów.
II Klany
1. Klany można zgłaszać do rozgrywek tylko i wyłącznie w dedykowanych tematach na forum Ligi Klanów. Zgłoszenie klanu jest równoznaczne z akceptacja Regulaminu Ligi Klanów.
2. Nowe klany mogą zgłaszać się w temacie „V liga” w terminie obowiązującym dla pozostałych lig.
3. Klan zgłoszony do rozgrywek nie może zmienić swojej nazwy w trakcie trwania sezonu.
4. Minimalna ilość członków klanu określona jest jako 5 drużyn. Nie ma określonej maksymalnej ilości członków klanu.
5. W każdym klanie musi zostać wybrany kapitan oraz zastępca, którzy muszą być członkami klanu. Istnieje możliwość upoważnienia innego managera (do podawania składów, zgłaszania walkowerów itp.) grającego w innym klanie, wymagane jest jednak wskazanie klanu i ligi LK, w której upoważniony gra. Funkcje kapitana, zastępcy i osoby upoważnionej wiążą się z odpowiedzialnością za nieprzestrzeganie regulaminu, w zakresie określonym przez niniejszy regulamin. W przypadku odsunięcia kapitana od rozgrywek, odpowiedzialność na nim spoczywająca spada na zastępcę.
6. W skład klanu może wchodzić maksymalnie 2 obcokrajowców. W danej kolejce LK może wystąpić tylko jeden obcokrajowiec. Obcokrajowcem - w rozumieniu regulaminu LK - jest każda drużyna zarejestrowana poza granicami Polski, niezależnie od narodowości managera prowadzącego daną drużynę.
7. W trakcie trwania sezonu klan może dokonać maksymalnie 2 zasileń klanu.
8. Jeden zespół może w ciągu jednego sezonu reprezentować maksymalnie 2 klany (tzn. dokonać jednego transferu w sezonie).
9. Zmiana klanu możliwa jest tylko w pierwszej połowie zmagań ligowych (do czwartku 23:59 przed 8 kolejką).
10. Wszelkie zmiany w składach klanu należy zgłaszać w temacie "Składy na sezon ...".
11. Zespół poprawnie zgłoszony może występować od najbliższej kolejki ligowej. W innym wypadku zespół taki zostanie potraktowany jako drużyna nieuprawniona do gry (np. 3 zasilenie klanu, 3 obcokrajowiec, 3 klan danego zespołu w sezonie, zmiana klanu w drugiej połowie zmagań ligowych) co będzie skutkowało walkowerem w całym meczu na korzyść klanu przeciwnego.
12. Jedna drużyna w jednej kolejce klanowej nie może być umieszczona więcej niż w jednym składzie klanu w ramach rozgrywek LK. W przypadku zaistnienia takiego zdarzenia zostaną przyznane walkowery w spotkaniach z udziałem tej drużyny 3-0 3-0.
13. Klan, który usunie ze swojego składu kapitana bądź jego zastępcę, ma tydzień na podanie nowego. Jeżeli tego nie uczyni, kapitan bądź zastępca otrzyma żółtą kartkę. Jeżeli przez kolejny tydzień nie poda w/w, kapitan bądź zastępca otrzymają kolejne kartki, itd.
III Mecze Ligi Klanów
1. Mecz Ligi Klanów składa się z 5 dwumeczów (dom i wyjazd).
2. Klan gości (kapitan, zastępca lub osoba upoważniona) zobowiązany jest podać skład do 23:59 w sobotę poprzedzającą daną kolejkę. Jeżeli tego nie uczyni klan gości otrzymuje czerwoną kartkę, a kapitan gości żółtą kartkę. Mecz jest weryfikowany jako walkower na korzyść gospodarzy.
2a. Istnieje możliwość rozegrania meczów klanowych jeśli goście spóźnią się z podaniem składu pod następującymi warunkami:
- kapitan, zastępca lub upoważniony klanu gospodarzy wyrazi zgodę na rozegranie meczów w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy...", z zastrzeżeniem, że wiążąca jest pierwsza ogłoszona decyzja;
- żółta kartka dla kapitana gości i czerwona dla klanu nie zostaną anulowane;
- każdy nierozegrany mecz to automatyczny walkower dla drużyny klanu gospodarzy w tej parze, w której mecz nie doszedł do skutku;
- zabronione jest negatywne bądź dwuznaczne komentowanie decyzji kapitana rywali zarówno przez zainteresowanych, jak i postronnych graczy. Każdy taki post będzie karany kartką dyscyplinarną.
3. Klan gospodarzy (kapitan, zastępca lub osoba upoważniona) zobowiązany jest dobrać i podać pary do 23:59 w poniedziałek poprzedzający daną kolejkę. Jeżeli tego nie uczyni klan gospodarzy otrzymuje czerwoną kartkę, a kapitan gospodarzy żółtą kartkę. Mecz jest weryfikowany jako walkower na korzyść gości.
3a. Istnieje możliwość rozegrania meczów klanowych jeśli gospodarze spóźnią się z podaniem składu pod następującymi warunkami:
- kapitan, zastępca lub upoważniony klanu gości wyrazi zgodę na rozegranie meczów w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy...", z zastrzeżeniem, że wiążąca jest pierwsza ogłoszona decyzja;
- żółta kartka dla kapitana gospodarzy i czerwona dla klanu nie zostaną anulowane;
- każdy nierozegrany mecz to automatyczny walkower dla drużyny klanu gości w tej parze, w której mecz nie doszedł do skutku;
- zabronione jest negatywne bądź dwuznaczne komentowanie decyzji kapitana rywali zarówno przez zainteresowanych, jak i postronnych graczy. Każdy taki post będzie karany kartką dyscyplinarną.
4. Przy podawaniu składów lub par istnieje jeszcze możliwość zmiany/poprawki, o ile wykonana zostanie przez autora posta oraz w nieprzekraczalnym terminie 5 minut od pierwszego posta. Nie dotyczy to ewentualnego dopisania lub poprawienia rundy, terminu, ligi, grupy i nazw klanów, zgodnie z pkt V.14. W składach ma być podana nazwa drużyny i prawidłowy nick.
5. Zaplanowanie meczów jest obowiązkiem obustronnym. Mecze powinny być zaplanowane najpóźniej do środy, do godz. 23.59.
6. W przypadku nieprzyjęcia wyzwań przez przeciwnika w w/w terminie należy zgłosić wniosek o walkower. Pod pojęciem "walkower" rozumie się zweryfikowanie wyniku dwumeczu, który został nierozegrany na 3:0 3:0 (lub 3:0 w przypadku walkowera połowicznego) na korzyść strony wnioskującej oraz ukaranie przeciwnika żółtą kartką.
7. Jeżeli mecz zgłoszony jako walkower zostanie ostatecznie rozegrany, to liczony jest wynik z boiska, a wniosek o walkower staje się nieważny.
8. Walkowery można zgłaszać do godz. 20:00 w czwartek poprzedzający daną kolejkę. Wniosek należy złożyć w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy" właściwym dla ligi której on dotyczy. W przypadku spóźnionego zgłoszenia mecz traktowany jest jako nierozegrany (na zasadach opisanych w pkt. 9). Wnioski o walkower może składać kapitan, zastępca, osoba upoważniona lub sam zainteresowany.
8a. W przypadku wykrycia próby wymuszenia walkowera (np. zgłoszenie wniosku o walkower bez konsultacji z graczem, w którego imieniu wniosek jest składany, świadome usunięcie zaproszeń od przeciwnika bądź unikanie przyjęcia zaproszeń w regulaminowym czasie w celu stworzenia podstawy do zgłoszenia wniosku o walkower itp.) osoba, która dopuści się czynu uznanego przez organizatorów za próbę wymuszenia walkowera zostanie ukarana żółtą kartką dyscyplinarną oraz karą dodatkową w postaci pauzy przez najbliższe 3 kolejki LK.
8b. Wnioski o walkower powinny zostać rozpatrzone przez organizatora do czwartku, do godz. 21:00. Jeśli do tego czasu wniosek nie zostanie rozpatrzony, gracz na rzecz którego zgłoszono wniosek może zaplanować mecz towarzyski na piątek bez jakichkolwiek późniejszych negatywnych konsekwencji.
9. W przypadku niezgłoszenia wniosku o walkower i nierozegrania meczu obie drużyny otrzymują żółte kartki, a mecz jest weryfikowany jako obustronny walkower bezpunktowy.
10. Walkower zostanie przyznany tylko wówczas, gdy drużyna o niego wnioskująca będzie miała wolny termin w momencie sprawdzenia przez organizatora (nie dotyczy sytuacji opisanej w pkt 8b.). W innym przypadku drużyna ta otrzyma żółtą kartkę oraz zostanie przyznany walkower 3:0 3:0 na korzyść drużyny przeciwnej posiadającej wolny termin.
11. W przypadku wystawienia do gry drużyny nieuprawnionej (drużyna pauzująca za kartki, drużyna nie będąca w składzie klanu itp.) mecz z udziałem tej drużyny jest weryfikowany jako walkower 0-3, 0-3. Ponadto klan karany jest czerwoną kartką. Kapitan klanu, zastępca albo osoba upoważniona, która wystawiła nieuprawnioną drużynę otrzymuje żółtą kartkę Jeśli skład zostanie wystawiony przez osobę nieupoważnioną, to nie będzie on w ogóle brany pod uwagę. Walkowery można zgłaszać do piątku kończącego dany sezon. Zgłoszenia może dokonać każdy, kto powyższy fakt zaobserwuje, w temacie "Tabele, wyniki, pary i składy" odpowiedniej ligi.
12. Jeśli kapitan klanu, zastępca lub osoba upoważniona w podanym składzie na mecz umieści 2 razy tą sama drużynę to w jednym z tych meczów jest walkower 0-3 0-3, walkower jest przyznawany w meczu, który się nie odbędzie.
13. Jeśli kapitan klanu, zastępca lub osoba upoważniona w podanym składzie na mecz umieści drużynę z błędnym nickiem, niekompletnym nickiem, lub brakiem nicku - (nick musi być dokładnie zgodny z nickiem w MZ-cie) to w tym meczu jest walkower 0-3 0-3, błędy w nazwie drużyny nie są karane.
14. Jeżeli klan otrzyma w danej kolejce 3 żółte kartki (bądź więcej) za pojedyncze mecze, to otrzymuje automatycznie czerwoną kartkę
IV System rozgrywek Ligi Klanów
1. W poszczególnych ligach występuje 8 klanów. W przypadku rezygnacji lub odsunięcia klanu z rozgrywek w trakcie trwania sezonu oraz w ostatniej lidze liczba ta może być mniejsza.
2. System awansów i spadków w poszczególnych ligach:
Ekstraklasa
6. Baraż o utrzymanie z 3 drużyną I Ligi
7. Spadek do I Ligi
8. Spadek do I Ligi
I Liga
1. Awans do Ekstraklasy
2. Awans do Ekstraklasy
3. Baraż o awans z 6 drużyną Ekstraklasy
5. Baraż o utrzymanie z 2 drużyną II Ligi Grupy A
6. Baraż o utrzymanie z 2 drużyną II Ligi Grupy B
7. Spadek do II Ligi Grupy A
8. Spadek do II Ligi Grupy B
II Liga
1. Awans do I Ligi
2. Baraż o awans do I Ligi
5. Baraż o utrzymanie z 2 drużyną III Ligi Grupy A i C
6. Baraż o utrzymanie z 2 drużyną III Ligi Grupy B i D
7. Spadek do III Ligi
8. Spadek do III Ligi
III Liga
1. Awans do II Ligi
2. Baraż o awans do II Ligi
6. Baraż o utrzymanie w III Lidze
7. Spadek do IV Ligi
8. Spadek do IV Ligi
IV Liga
1. Awans do III Ligi
2. Awans do III Ligi
3. Baraż o awans do III Ligi
6. Baraż o utrzymanie w IV lidze
7. Spadek do V Ligi
8. Spadek do V Ligi
V Liga
1. Awans do IV Ligi
2. Awans do IV Ligi
3. Baraż o awans do IV Ligi
3. W przypadku rezygnacji klanu z uczestnictwa w LK lub karnego usunięcia klanu z rozgrywek awanse lub spadki mogą ulec zmianie. W pierwszej kolejności korzysta klan z ligi w której grał klan usunięty:
a) awans bezpośredni w przypadku zajęcia miejsca barażowego;
b) gra w barażu w przypadku zajęcia niższego miejsca;
c) utrzymanie w przypadku zajęcia miejsca spadkowego.
Obowiązuje to tylko w momencie gdy jest wolne miejsce i przesunięcia nie mają wpływu na drużyny, które wywalczyły swoje pozycje na boisku w trakcie sezonu.
4. O pozycji w lidze (grupie) decyduje kolejno:
a) liczba tzw. "dużych punktów";
b) bilans bezpośrednich spotkań (w przypadku większej ilości klanów tworzona jest tabelka)
c) lepszy stosunek tzw. "małych punktów" w meczach pomiędzy zainteresowanymi
d) większa ilość zdobytych "małych punktów" w meczach pomiędzy zainteresowanymi
e) mniejsza ilość straconych "małych punktów" w meczach pomiędzy zainteresowanymi
f) lepszy stosunek "małych punktów" w całych rozgrywkach
g) większa ilość zdobytych "małych punktów" w całych rozgrywkach
h) mniejsza ilość straconych "małych punktów" w całych rozgrywkach
i) większa ilość zwycięstw w całych rozgrywkach
j) losowanie
5. Baraże
O wyniku decyduje:
a) suma "małych punktów" z dwumeczu
b) bramki w poszczególnych spotkaniach
c) bramki strzelone "na wyjeździe" (klan gości, a nie mecze wyjazdowe poszczególnych spotkań)
d) losowanie
V Kartki
1. Drużyna odpowiedzialna za nierozegranie spotkania zostaje ukarana żółtą kartką.
2. Klan w którym 3 (lub więcej) drużyny otrzymają żółtą kartkę w jednej kolejce, otrzymuje dodatkowo czerwoną kartkę.
3. Żółte kartki otrzymane przez zespół sumują się:
a) 2 żółte kartki = drużyna pauzuje 1 kolejkę;
b) 3 żółte kartki = drużyna pauzuje następne 3 kolejki (w sumie 4 kolejki);
c) 4 żółte kartki = drużyna pauzuje następnych 5 kolejek (w sumie 9 kolejek);
d) kolejne kartki = kara pauzy zwiększa się o dwie następne kolejki (7, 9, 11 itp).
Kartki nie przechodzą na następny sezon. Jednak jeśli drużyna nie wykorzystała pauz w bieżącym sezonie to przechodzą one na następny.
4. Pauza za kartki rozpoczyna się od następnej kolejki, w której drużyna otrzymała kartkę skutkującą uruchomienie kary.
4a. Możliwe jest odstępstwo od pkt. 4 tylko w przypadku, gdy klan wystawił skład na najbliższą kolejkę zanim kartka została wpisana do tematu "Kartki i pauzy sezon ..."
5. Kapitan (lub zastępca, upoważniony manager) są zobowiązani do przeglądania tematu "Kartki i pauzy sezon...".
6. W przypadku znacznego uszczuplenia ilości członków klanu, rozgrywa on mecz tyloma drużynami ile jest w stanie wystawić w danej kolejce. Pozostałe mecze rozpatrywane są jako walkowery na korzyść przeciwnika.
7. Klan, którego jeden zespół otrzymałby w sezonie 3 żółte kartki, otrzymuje automatycznie karę -1pkt. Gdyby zaszła sytuacja, że dany zespół otrzyma 4 żółte kartki - kolejny -1pkt itd.
8. Po zakończeniu sezonu klan, który w ciągu trwania sezonu uzyskał przynajmniej dwie czerwone kartki, otrzymuje punkty karne zgodnie z taryfikatorem:
a) 2 czerwone kartki = kara -3 pkt na koniec sezonu;
b) 3 czerwone kartki = kara -6 pkt na koniec sezonu;
c) 4 czerwone kartki = kara -9 pkt na koniec sezonu;
d) 5 czerwonych kartek (lub 3 czerwone kartki pod rząd) - wykluczenie z rozgrywek. Punkty karne odliczane są od łącznego dorobku punktowego uzyskanego przez dany klan w ciągu trwania całego sezonu. Po weryfikacji czerwonych kartek i odliczeniu punktów karnych następuje przetasowanie tabeli i korekta spadków i awansów.
9. Klan, który w ciągu jednego sezonu uzyska trzy czerwone kartki w trzech kolejnych meczach, zostaje wyeliminowany z rozgrywek. W liczeniu ciągłości kartek nie uwzględnia się kolejek w których klan ma pauzę wynikającą z terminarza rozgrywek.
10. Klan, którego członkowie chcą zakończyć swój udział w rozgrywkach zostaje wyeliminowany z rozgrywek po zgłoszeniu umieszczonym przez osobę uprawnioną w odpowiednim do tego temacie. Od momentu pisemnego zgłoszenia rezygnacji przysługuje tydzień czasu na ewentualne wycofanie się z podjętej decyzji. Odwołanie decyzji również musi zostać przedstawione przez osobę uprawnioną w odpowiednim do tego temacie.
11. W przypadku usunięcia klanu z rozgrywek wszystkie wyniki meczów z udziałem tego klanu w aktualnym sezonie zostają anulowane.
12. Wszystkie posty ze składami, parami, wynikami, które nie będą zawierały rundy/kolejki oraz nazwy klanów pomiędzy którymi odbywa się mecz, będą skutkowały otrzymaniem żółtej kartki przez kapitana, zastępcę lub osobę upoważnioną, w zależności od tego, kto nie dopełnił obowiązku.
12a. Posty należy umieszczać we właściwym temacie, inaczej nie będą brane pod uwagę.
13. Wszystkie wnioski o walkower, które nie będą zawierały rundy/kolejki oraz nazwy klanów pomiędzy którymi jest mecz - nie będą rozpatrywane. Walkower nie zostanie przyznany, jednak zgłaszający za nierozegrany mecz nie otrzyma wówczas żółtej kartki.
13a. Posty z wnioskami o walkowery należy umieszczać we właściwym temacie, inaczej nie będą brane pod uwagę.
14. Posty z brakującymi lub skorygowanymi informacjami (nie dotyczy fragmentów postów zawierających skład lub zestaw par na najbliższą kolejkę) należy uzupełnić w nowym poście. Jeżeli zostanie to uczynione w ciągu godziny od wysłania postu, którego dotyczyć będzie ta korekta, nie będzie się to wiązało z żadnymi konsekwencjami. Korekty można dokonywać tylko jednokrotnie. Organizator nie ma obowiązku przypominać o takiej konieczności.
15. Kapitan klanu, zastępca lub osoba upoważniona w miarę szybko zobowiązani są poinformować organizatorów o wyniku spotkania klanowego w odpowiednim temacie (każda liga ma swój temat). Po wpisaniu wyniku przez jeden z klanów drugi klan nie musi już tego robić, o ile zgadza się z wynikiem, jeśli się nie zgadza to wpisuje swoją wersją wyniku, a opiekun ligi ustala prawidłowy wynik. Jednak jeśli żaden z kapitanów, zastępców lub osób upoważnionych nie poda wyniku do godz. 23:59 w poniedziałek po pojedynku, to kapitanowie obu klanów zostaną ukarani żółtymi kartkami. Jeżeli po tygodniu nadal nie będzie podanego wyniku - kolejna kartka, i tak aż do skutku.
VI. Przygotowania do nowego sezonu 1. Organizator danej klasy rozgrywkowej ma obowiązek najpóźniej do godz. 23:59 w piątek, w którym rozgrywana jest XIII kolejka bieżącego sezonu LK założyć na forum ligi, którą się opiekuje, temat o nazwie: "Składy na sezon ...". Jeżeli tego nie uczyni na czas - otrzymuje żółtą kartę.
2. Każdy klan ma obowiązek zgłoszenia składu klanu na nowy sezon w temacie "Składy na sezon ..." w lidze, w której klan będzie występował w następnym sezonie, z uwzględnieniem awansów i spadków. Klany grające baraże podają swoje składy w ligach, w których do tej pory występowały. Podanie składu jest równoznaczne z potwierdzeniem dalszego udziału klanu w rozgrywkach LK w następnym sezonie.
3. Terminem ostatecznym na zgłoszenie składu klanu do gry w nowym sezonie jest pierwsza sobota (godz. 23:59) po ostatniej kolejce barażowej.
4. Niezgłoszenie składu przez klan w terminie określonym w pkt. 3 skutkuje:
a) karą -3 pkt na koniec sezonu za 1 dzień spóźnienia;
b) karą -6 pkt na koniec sezonu za 2 dni spóźnienia;
c) degradacją do V ligi lub usunięciem klanu z rozgrywek (w zależności od wolnych miejsc w V lidze) za 3 i więcej dni spóźnienia.
VII Uwagi końcowe
1. Wszelkie sprawy, które nie są ujęte w niniejszym regulaminie, rozstrzygają organizatorzy (mogą, ale nie muszą to uczynić w porozumieniu z kapitanami klanów). Ich decyzje są ostateczne. Ponadto organizatorzy mogą modyfikować niniejszy regulamin poprzez dodanie punktów, które nie były dotychczas w nim zawarte, by na przyszłość o zaistniałych sytuacjach decydowały zapisy w regulaminie. Organizatorzy mogą także (w uzasadnionych przypadkach wynikających z doświadczenia nabytego w trakcie rozgrywek) zmieniać zapisy w niniejszym regulaminie. Zmiana nie może dotyczyć kluczowych dla danego sezonu postanowień regulaminu (w szczególności: zmiany liczby członków klanu, możliwości i terminów przeprowadzania roszad w składach klanów i systemu rozgrywek) w trakcie trwania danego sezonu.
2. Organizatorzy mają prawo przyznać żółta kartka "dyscyplinarną" za naruszanie regulaminu Forum, naruszenie podstawowych zasad netykiety, ciągłe awanturowanie się, szukanie dziury w całym itp. Jeśli jest to ktoś z kierownictwa klanu to kartkę czerwoną może otrzymać także klan.
3. Za każde użyte przekleństwo bądź atak na użytkownika forum (użycie w stosunku do niego obraźliwych słów) uczestnik LK otrzyma żółtą kartkę.
_________________ Proud member;) Remember;) Rock the MiCrOfOn:) Say..what? I said RaTaMaTaFoN:)!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach